Lao Tzu, bitch

Queer

It blows my mind how many times/people have come at me with:

I can’t figure you out. You are shrouded in mystery (pretty sure no one used the term ‘shrouded’ lol, but you get the gist)…but most recently a Virgo kept insinuating that I was too private and not as social *see “out there”* and should go out to bars, clubs more. My response to judge judy was to fuck off, worry about her own life and be out there since that works for her…In those words.

& also…I no longer associate with her. Her Venus in Leo made me dislike that placement so fucking much 😩

But i mean…I’ve always been a private person who has no desire to be the center of attention (unless its pertaining to my partner & vice versa). Or, as an artist and performer, I’m asked &/or required to be on stage. If I was booked for a Pride performance

or speaking engagement

then, yes. I was in the spotlight bc that was my job.

Which also helped my throat chakra. Because growing up, my mum taught me at a very young age to not run your fucking mouth and just be telling your business (or your family’s business) to anyone or be out in the streets doing dumb shit for attention…which subsequently also aided in the underdevelopment/blockage of my throat chakra 🥴

but, there was a point  (most of my life) that i didn’t even know what a chakra was, so…yeah, lol.

And like Ancestor Angelou taught me:

when you know better, you do better.

So I did the work to become more cognizant, balanced and open and how to speak my truth and shit that needs to be said.

Still don’t mean ima be telling everyone my shit or just be out there with my life. No.

Scorpio in my 8thH & Sun in the 12H…

I literally have zero desire to be known like that. I still won’t give my personal number out to people I’ve known for years 🤷🏾‍♂️

& you can ask my sister. I won’t invite just anybody into my home and esp not my bed. Nah. That’s too personal of a space for me to just be sharing with anyone (both).

Ever since I moved into my new place…I have had probably 4 people step foot in my apartment; not including my sister (& I’ve saged + palo santo’d before and after their presence).

Well now i can say only 3 because the last person I allowed to come over and use my space (bc she was so much closer to an event/venue that she was facilitating) I allowed her to get dressed/get ready at my place and…by the time she left, she left my bathroom such a mess and I had to clean up hair, hair products and shit after she left. I couldn’t believe it

So. I told her she was never allowed to come over and use my facilities again & exactly why.

Because I would never or could never do that. Never would i go to someone’s home & leave it in disarray or a mess. Idc how much of a rush i am in. I just wouldn’t. So. She’s banned, lol.

Yeah no. I don’t play that shit with my space or with myself. Both are very sacred. So I choose to be the way I am (perfect, lol)

because I am a firm believer in protecting one’s self and ones space. Not errybody need to know my shit/business and im perfectly fine with that. And everybody damn sure don’t need to be up in my personal space.

Oh. Now that the digressing is complete, lemme get back to the title/reason for this particular blog entry 🤦🏾‍♂️

I just read the term “primal union” & so naturally the Scorpio in me did all the research/info regarding it.
💻
Would help if primal union wasn’t also a band name 🙂

But I looked further into this and found this gem. It’s such truth and resonates highly:

Tao Te Ching – Lao Tzu – chapter 56

Those who know do not talk.
Those who talk do not know.

Keep your mouth closed.
Guard your senses.
Temper your sharpness.
Simplify your problems.
Mask your brightness.
Be at one with the dust of the earth.
This is primal union.

He who has achieved this state
Is unconcerned with friends and enemies,
With good and harm, with honour and disgrace.
This therefore is the highest state of man.

Leave a Comment/Reply because You Can!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s